4. از تجهیزات جانبی استفاده کنید

اموزشگاه عکاسیاستفاده از فیلترهای عکاسی به شما کمک می‌کند به تصاویر منحصر به فرد انتزاعی برسید. برای مثال فیلتر های رنگی را برای تغییر در رنگ‌های عکس امتحان کنید یا از سطح یک شیشه شفاف یا سطح آب یا حتی پنچره ماشین در یک روز بارانی عکاسی کنید. این می‌تواند منجر به انعکاس غیرعادی نور شود که از لحاظ بصری تصاویر جالبی خواهند شد.

اما علاوه بر اینها خودتان نیز دنبال سوژه‌های مختلف بگردید و از آنها عکاسی کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

5. حرکت را ثبت کنید

در بسیاری از ژانرها، مات شدن تصویر عکس را خراب می‌کند اما در عکاسی انتزاعی می‌شود از همین موضوع استفاده مثبتی داشت. برای مثال دوربین خود را در زمان ثبت تصور حرکت دهید. این حرکت می‌تواند روی یک محور افقی صاف باشد یا یک محور مارپیچ یا دایره ای. به این شکل الگو‌های جذاب و متفاوتی را بدست می‌آورید.

به یاد داشته باشید که برای ثبت حرکت باید از سرعت پایین شاتر استفاده کنید؛ مثلا 1/10. اگر عکس شما بیش از حد نوردهی می‌شود، باید از مود اولیت سرعت شاتر استفاده و دیافراگم خود را باز کنید تا نوردهی جبران شود.

6. سوژه‌های اضافی را حذف کنید

برای ساده نگه داشتن تصویر خود باید بعضی از عناصر را حذف کنید. البته این کار نیاز به تمرین و تجربه دارد که دقیقا بدانید کدام سوژه حذف شود بهتر است.

حضور یک سوژه دوم در عکس می‌تواند به طور کامل توجه بیننده را نسبت به خود جلب کرده و او را از سوژه اصلی دور کند. پس دقت کنید که حتما عناصر و سوژه‌های اضافی را حذف کنید.

عکاسی آبستره

 

کانون تخصصی آموزش عکاسی مرداد

 

برای  مشاهده آمورش های بیشتر برروی >>آکادمی مرداد<< کلیک کنید


عکاسی ماکرو عکاسی ,استفاده ,سوژه ,می‌تواند ,سوژه‌های ,سوژه‌های اضافی ,شاتر استفاده ,عکاسی کنید ,برای مثال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

حفاظ ثامن beauty world ارزان سرا سبک زندگی از بِن تا بُن o-life معروف چت دانلود رایگان فیلم